01 srpna 2021

Koláč s tvarohem a jostou

Rozpis:

  •  3 vejce
  • 150 g cukru krupice
  • 125 g bílého hustého jogurtu
  • 125 g oleje
  • 100 ml mléka 
  • 250 g hladké mouky
  • 1 prášek do pečiva
Tvarohová náplň:
  • 250g tvarohu v kostce
  • 3 lžíce jogurtu
  • cukr podle chuti
  • josta
Postup:
Vyšleháme celá vejce s cukrem do husté pěny. Vmícháme jogurt, olej, nakonec po částech přesátou mouku s práškem do pečiva a mléko. Těsto přendáme do vymazané a vysypané koláčové formy (28 cm) a urovnáme. Na těsto zlehka natřeme tvarohovou náplň a poklademe kuličkami josty. Povrch jsem posypala zbytkem drobenky, ale nemusí být. Pečeme v troubě vyhřáté na 160-170°C cca 40 minut. Po mírném zchladnutí přendáme na mřížku vychladit.







8 komentářů:

  1. Určitě velká dobrota.Musela jsem se podívat na internet co je to josta.Slyším to poprvé.
    Jsem neznalec.
    Ivo,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  2. Ty to valíš, Ivi, jeden koláč lepší, než druhý. Jostu jsem ještě nejedla, ale trochu si její chuť dovedu představit - něco mezi černým rybízem a angreštem - obojí mám ráda. ;)
    Přeji pěkný nedělní večer. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, na tebe nemám. Potřebovala bych konzumenty. :-)

      Vymazat
  3. Koláč krásně vypadá a určitě je i chuťově lákavý. Hezký den, Ivo.

    OdpovědětVymazat
  4. Ivo, určitě vyzkouším. Ten tvůj jogurtový jsem už pekla, mňam, byl výborný. ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Ivi,jostu znám a myslím, že s tvarohem bezva kombinace. Měj se pěkně, těším se na Tvé další dobroty. Alena

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško, Marti i Ali, toto jogurtové těsto je na koláče dobré. Doporučuji vyzkoušet. ;-)

    OdpovědětVymazat

Přání