11 srpna 2020

Kynuté rohlíčky - slané i sladké

Rozpis:

  • 500 g hladké mouky
  • 250 ml mléka
  • 200 ml oleje
  • 2 žloutky
  • 1 kostka droždí
  • 1 rovná lžička soli
Náplň:
  • 200 g šunkového salámu
  • 100 g sýra (Goudy)
  • 50 g cibule
  • 1 vejce
  • kousek červené papriky
  • pažitka
  • sůl a pepř
  • ořechová nádivka 
Postup:
Nejprve si připravíme náplň. Do misky dáme drobně pokrájený salám, cibuli, pažitku a papriku. Přidáme strouhaný sýr, vejce, dochutíme solí a pepřem. Zamícháme a vložíme do chladničky.
Do mísy nalijeme mléko, olej, přidáme vejce, rozdrobené droždí a mouku se solí. Zaděláme těsto, ihned přendáme na vál a rozdělíme na 3 díly. Z každého vyválíme kruh, rozdělíme na 8 výsečí, naplníme náplní a zabalíme. Vložíme do trouby vyhřáté na 190°C a pečeme cca 15 minut.
Tato náplň mi vystačila na 2/3 těsta a ostatní jsem naplnila zbytkem ořechové nádivky. Může se použít i jiná nádivka. Recept na ořechovou nádivku najdete na blogu v kolonce vyhledávání.


   



15 komentářů:

  1. pěkně a přehledně udělané recepty Ivuško . Něco určitě vyzkouším. Vypadají moc dobře

    OdpovědětVymazat
  2. děkuji za pochvalu -
    i mě se líbí víc - ten 1 jsem měla již dříve

    OdpovědětVymazat
  3. Ivo, na sladko i na slano, dala bych si obě varianty. Určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  4. Ivuš, opět všechno moc lákavé. Jsem ráda, že pokračuješ na novém blogu. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Vzhledem k tomu,že teď peču pořád něco sladkého,tak bych si dala rohlíčky na slano.
    Máš tu spoustu úžasných receptů.Chodím se inspirovat.
    Hezké dny Ivo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, já si u tebe prohlížím krásné obrázky. :-)

      Vymazat
  6. Marti, rohlíčku je z této dávky hodně a tak jsem svým drahouškům udělala na výběr. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj - tak jsi si užila dovolenou - TO JE DOBŘE .BUDEŠ MÍT TAKÉ N-KNIHU??MĚJ SE PRIMA

    OdpovědětVymazat
  8. Zdeni, původně jsem návštěvní knihu nechtěla, ale máš ji až úplně dole.
    Dovolená byla fajn, ale krátká, brala bych delší. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  9. Rohlíčky máš výstavní, Ivi. Dlouho jsem nic podobného nedělala, vyzkouším nejspíš slanou verzi. :)

    OdpovědětVymazat

Přání