27 ledna 2015

Dort duha pro Káťu

Rozpis piškot:
  • 2 velká vejce
  • 60 g cukru krupice
  • 80 g polohrubé mouky
  • 1 lžíce vody
  • 1 lžíce oleje
Krém:
  • 700 g tučného tvarohu ve vaničce
  • 150 g cukru moučky
  • 500 ml smetany ke šlehání
  • 12 plátků želatiny
  • 125 ml vody
  • gelové barvy
Postup:
Bílky ušleháme dotuha, přisypeme cukr krupici a šleháme, než se cukr rozpustí. Potom postupně zašleháme žloutky, vodu a olej. Nakonec ručně vmícháme přesátou mouku. Dortovou formu (24 cm) vystříkáme olejem ve spreji nebo vymažeme a vysypeme. Těsto přendáme do formy a uhladíme. Upečeme v troubě vyhřáté na 170°C a necháme na mřížce vychladnout.
Želatinu namočíme na cca 5 minut do 125 ml nepatrně vlažné vody. Ušleháme moučkový cukr s tvarohem. Šlehačku zahřejeme k bodu varu (nesmí se vařit) a vmícháme do ní namočenou želatinu i se zbytky vody. Vešleháme do sladkého tvarohu. Rozdělíme do šesti misek a obarvíme gelovými barvami.
Piškotový korpus vrátíme do čisté dortové formy a vždy od středu lijeme jednotlivé barvy krému. Potom necháme zatuhnout do druhého dne. Po ztuhnutí objedeme tenkým nožem formu, uvolníme dortový kruh a dort přendáme na tác. Před podáváním můžeme dozdobit šlehačkou.
Dort jsem dělala pro vnučku Káťu k narozeninám. Nechtěla jsem ho zveřejnit, nepovedl se mi vzhledově podle mé představy.  Byla jsem rodinou donucena, přikládám alespoň postup z internetu. Krém je můj recept a byl dobrý.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Přání