14 března 2021

Výborné vázané koláčky


 Rozpis:

  • 250 g hladké mouky
  • 1 žloutek
  • 1 lžíce cukru (mírně vrchovatá)
  • 125 g másla
  • 100 ml vlažné smetany (30%)
  • cca 5 lžic vlažného mléka
  • 1/2 lžičky citronové kůry
  • 1/2 lžičky soli
  • 1/2 kostky droždí
  • tvarohová nebo povidlová náplň
  • 1 žloutek na potření
Postup: 
Do mísy prosijeme mouku, uprostřed uděláme důlek, vsypeme cukr, rozdrobíme droždí a zalijeme mlékem. Po zkynutí kvásku přidáme změklé máslo, žloutek, sůl a smetanu. Zaděláme v robotu těsto, potom ho přendáme na vál a ještě ručně propracujeme. Vložíme do mísy, přikryjeme utěrkou a necháme kynout. 
Než nám těsto nakyne, připravíme si tvarohovou náplň. V míse smícháme tvaroh (z kostky) a pokud je málo vláčný, tak ho zředíme trochou jogurtu, přidáme cukr a lžičku vanilkového cukru, žloutek, špetku citronové kůry a rozinky (nejlépe namočené v rumu). Můžeme také plnit ochucenými povidly.
Zkynuté těsto rozdělíme na polovinu, z každé vyválíme obdélník 30x24cm. Rozdělíme na 6 cm čtverečky, plníme náplní a uděláme koláčky. Potřeme rozšlehaným žloutkem a necháme cca 5 minut nakynout. Pečeme v troubě vyhřáté na 180°C do zezlátnutí.
Sypala jsem koláčky drobenkou, zbyla mi z koláče na plech, ale není nutné je sypat. 





8 komentářů:

  1. Ivo, ty koláčky jsou určitě vynikající, stálo by za to vyzkoušet je. ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Ivi, vypadají skvostně ! A už jen název výborné...to se musí vyzkoušet :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Dala bych si hned.Stály by za vyzkoušení.
    Ivo,měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
  4. Děláš mi chutě, Ivi, kynuté koláče miluju. Ty tvoje jsou výstavní. Taky bych měla něco upéct, ale nějak se mi do toho nechce. ;)

    OdpovědětVymazat
  5. To bych řekla, že jsou výborné! Ještě tak mít povidla, ale i s tvarohem mi chutnají. Někdy je dělám bez kynutí a jsou taky moc dobré. Zdravím 🤗

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají krásně a určitě jsou i výborné. S tvarohem mám raději. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  7. Ivo, smaž si nebo zablokuj toho debila, co má komentář přede mnou. Měla jsem ho na stránkách v několika komentářích a dala jsem si to do překladače a vyhledala na wikipedii. Je to hacker a podvodník s nějakými platebními kartami.

    OdpovědětVymazat
  8. Děvčata, koláčky byly opravdu dobré, rychle zmizely. :))
    Maruško, komentáře jsem zablokovala, to by se musel objevit z jiného PC.

    OdpovědětVymazat

Přání