23 července 2020

Strouhaný koláč s nektarinkami


Rozpis:
  • 200 g másla
  • 150 g cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 350 g hladké mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1/4 lžičky skořice
  • špetka soli
  • 1 vejce
  • meruňkový džem
  • 3 - 4 nektarinky
Postup:
V míse mícháme mouku, cukry, kypřící prášek, sůl a skořici. Přidáme změklé máslo a vejce. Prohněteme, pokud nevznikne hladké těsto. Zabalíme do fólie a necháme v ledničce ztuhnout. 
Plech (36 x 25) vymažeme máslem a nastrouháme 2/3 těsta. Potřeme džemem a poklademe "klínky" nektarinek. Na povrch nastrouháme zbytek těsta a vložíme na cca 1/2 hodiny vychladit do ledničky. 
Pečeme v troubě vyhřáté na 180°C cca 30 minut.



13 komentářů:

  1. Také si tě ukládám.Myslím,že budu k tobě chodit na recepty.Koláč vypadá velmi chutně.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem si tě uložila! 😊Koláč udělám brzy, nektarinek je teď spousta a v létě ovocné koláče vedou .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se chystám na borůvkový koláč, ale ale odrazuje mě horko. Včera bylo 37,5 a dnes 32°C ve stínu.

      Vymazat
  3. Ivo, koláč vypadá krásně. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, dobrý byl. Obdivuji tvůj nový blog. Kdo umí ten umí a já jen zírám. ;-)

      Vymazat
  4. Ivanko koláč jako vždy vypadá k nakousnutí,tak si půjdu kousnout do svého s meruňkama...Díky za juknutí u mě...

    OdpovědětVymazat
  5. Ivo, přišla jsem se podívat a máš tu všechny recepty což je OK, děkuji. Kolávyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ještě řešíme maličkosti,ale hlavně už jsem na novém blogu. Jsem za to vděčná vnučce. :-)

      Vymazat
  6. Moc lákavý koláč, Ivi, ovocné jsou v létě nejlepší. Příležitostně vyzkouším, až se rodina umoudří a pomůže mi s konzumací. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Haničko, já také nemám konzumenty a ještě ta horka. :-)

    OdpovědětVymazat

Přání