07 května 2020

Sladký špenátový dort

Rozpis:
  • 125 g listového špenátu
  • 350 g polohrubé mouky
  • 180 g cukru krupice
  • 5 vajec
  • 120 ml oleje
  • 1 prášek do pečiva
  • 1 lžička vanilkového aroma
  • 1/2 lžičky soli
Krém:
  • 500 ml šlehačky 33%
  • 250 g Choceňského pomazánkového másla
  • 2 lžíce cukru
  • 1 vanilkový lusk
Na ozdobu:
  • jahodová marmeláda
  • zbytek rozdrobeného těsta
Postup:
Vejce, cukr a špetku soli vyšleháme do husté pěny. Za stálého šlehání přiléváme olej a vanilkové aroma. Přidáme listový špenát, který jsme v mixeru rozšlehali na menší kousky ( ne úplně do hladka, aby byly v dortu vidět kousky). Do směsi postupně zašleháme mouku s práškem do pečiva. Těsto nalijeme do vymazaného a vysypaného plechu s vyššími okraji. Pečeme v troubě vyhřáté na 180°C cca 15 minut. Po upečení necháme vychladnout.
Zatím si ze všech ingrediencí vyšleháme hustý krém a vložíme do ledničky vychladit. Z vychladlého těsta vykrájíme pomocí talířů 4 korpusy, které budeme slepovat do podoby dortu. Piškot, který na plechu zbývá, si schováme na dozdobení.
Spodní díl potřeme marmeládou, na ni naneseme vrstvu krému a zakryjeme druhým dílem, ten potřeme na povrchu krémem. Přilepíme třetí menší díl, který opět potřeme marmeládou a krémem. Přiklopíme posledním dílem, i ten na povrchu potřeme krémem a celý dort posypeme drobečky ze zbytku korpusu.
Dort jsem nedělala já, recept i fotky mi poslala vnučka Anička. 










1 komentář:

  1. Zdravím vás. Moc krásný blog, jsem ráda, že jsem na něj narazila. Zajdu častěji na inspiraci. Přeji krásné a pohodové dny se sluníčkem. Peťula

    OdpovědětVymazat

Přání